Loading...

Opbyg fysisk overskud, vitalitet og selvtillid med naturlig bevægelse

En praksis med naturlig bevægelse kan hjælpe dig med at:

  • Oparbejde større tillid til dig selv og din krop.
  • Bevæge dig mere sikkert og let.
  • Øge din kondition og styrke.
  • Øge din sundhed og fysiske kapacitet
  • Lægge fundamentet for vitalitet og sundhed langt ind i alderdommen.
  • Skabe energi og overskud i hverdagen.
  • Komme ud af stress og underskud uden at belaste din krop.
  • Skabe en naturlig følelse af indre ro og fysisk styrke.

Hvem er denne praksis og forløb for?

  • Det er for dig der vil være stærk, sund og vital, også på den lange bane.
  • Det er for dig der gerne vil en rolig tilgang til træning, som også støtter din indre ro og balance.
  • En tilgang som kan integreres i dit liv - i hjemmet, på gåture og lignende. 
  • For dig der gerne vil være stærk og i god form, men ikke er meget for fitnesscentre, at gå til sport og hård træning "bare for at træne".
  • Dig der vil glæden ved fysisk overskud og at kunne bevæge dig frit og uden smerter.

En praksis med naturlige bevægelser har fokus på de bevægelser der direkte har at gøre med situationer og praktiske gøremål du kunne møde i livet, som at bevæge dig på gulvet, rejse dig op og ned fra gulvet uden at bruge hænderne, balancere mens du bærer et barn, løfte en tung genstand og bære den, kaste og gribe, løbe og gå, kravle, klatre op på ting eller kunne hænge, forsvare dig selv og meget mere.

Altså praktiske bevægelser du ville kunne møde i det daglige og i særlige tilfælde, i nødsituationer, i dit liv.

 

MovNat

Den filosofi og metode jeg arbejder ud fra, hedder MovNat.

MovNat handler grundlæggende om bevægelse. Igennem MovNat praktiserer vi en omfattende, holistisk og opmærksom tilgang til hele spektret af naturlige menneskelige bevægelsesevner.

MovNat tilgangen er at vores bevægelser ER vores styrkelse og konditionering, og at praksisen er for alle.

Det er progressivt og sikkert og understøtter fysisk kompetence inden for ethvert livsområde.

Forskellen på MovNat´s tilgang og konventionel træning, er at der er fokus på mestring og sikkerhed i udførslen af bevægelserne som det første - fremfor at træne "fordi der skal svedes". Det vil sige at du rent bogstaveligt "må kunne kravle, før du begynder at gå". 

Det er dette fokus, der gør at du undgår skader og i stedet opbygger en fysik og et nervesystem der også er gearet til de krav du møder i dit daglige liv. 

Med MovNat lærer du en grundlæggende anderledes måde at træne og holde dig i form på, hvor du kan træne hjemme, i haven eller i naturen og hvor det du træner direkte har sammenhæng med de bevægelser du gør på daglig basis i dit liv, som at stå op, løfte ting, gå op og ned at trapper, trække vejret mv.

Med MovNat tilgangen skifter det at holde kroppen vital, fra at være noget du gør "en time af gangen, tre gange om ugen", til en integreret, langsigtet og bæredygtig del af din livsstil.

Hænge og klatre 

Hvad motiverer dig? 

  • Det kan være at det for dig er tilbagevendende sygdom, livskrise, stress eller lav energi der motiverer dig.
  • Eller en drøm du ønsker at nå, feks vægttab, større selvtillid, mere vitalitet og overskud, en bedre følelse i kroppen.
  • At du vil gøre noget godt for dig selv, og din krop.

Uanset din baggrund, er du velkommen til at tage kontakt.

 

Fordele ved at være i et forløb

  • Ved at committe dig overfor dig selv anerkender du at du tager dig selv, dit velbefindende, dine mål og dine drømme seriøst, og at du er villig til at modtage hjælp og støtte udefra, for at nærme dig dem.
  • Du slipper for selv at stå med det hele og danne dig et overblik over hvad du skal lave, hvornår du skal lave det og hvordan det skal sammensættes. 
  • Du får en lang kontinuerlig periode hvor du bliver holdt på vejen frem mod det der inspirerer dig.
  • Du udvikler dig. Et forløb med naturlig bevægelse stiller krav til at du "møder op" til din egen praksis, dedikerer dig og aktivt vælger det til. Det øger din viljestyrke og din tålmodighed og vedholdenhed med dig selv og processen.

Et forløb hos mig er måske ikke det rette for dig hvis:

  • du ikke er parat til, eller har mulighed for, at afsætte tid og energi til forløbet, feks hvis andre projekter eller områder i dit liv fylder.
  • du søger efter en "hurtig løsning".
  • du ønsker at arbejde med bodybuilding og crossfit. Her henviser jeg gerne til andre der er meget bedre til det. 

 

Hop

 

I et forløb fungerer jeg som din personlige guide og støtte, også udenfor det tidsrum hvor vi mødes

Jeg følger dig hele vejen og du kan altid kontakte mig, især hvis du ryger af sporet eller har brug for opbakning og vejledning ift det vi arbejder med. På den måde håndterer vi eventuelle spørgsmål, gamle vaner, kriser og udfordringer undervejs, inden de eventuelt afsporer dig og underminerer din tillid dig selv og dit projekt. 

Sammensætningen og indholdet af det enkelte forløb vil altid tage 100% afsæt i din situation, dine muligheder og det der motiverer dig at arbejde med.

 

Muligheder for at træne MovNat

3 måneders træningsforløb (12 uger, 15.000kr) 

Individuel træningsplan med naturlig bevægelse baseret på dine mål og præferencer. For dig der virkelig vil arbejde med at skabe en stærkere og mere vital krop. Med løbende justering og feedback undervejs, efterhånden som du udvikler dig i træningen.

  • Indledende samtale før vi starter forløbet. Her taler vi om dine mål, dit udgangspunkt og hvordan lige præcis din bevægelses-praksis bedst sammensættes.

  • Efterfølgende sessioner hvor vi mødes - først én gang om ugen de første tre uger, herefter cirka hver anden uge.

    I disse sessioner er fokus på at du lærer de naturlige bevægelser i dit program at kende - så du kan gå hjem og lave dem i din egen træning gennem forløbet. Som forløbet skrider frem vil der komme flere og flere lag på efterhånden som du udvikler dig og din kapacitet øges.

    Sessionerne er også her jeg får mulighed for at justere i dit forløb på baggrund af din fremgang og for at tale om alt det der er rundt omkring træningen - som søvn, livsstil og kost og hvordan du i øvrigt har det - så du kan få det optimale ud af træningen, og træningen kan bidrage optimalt til dig og din hverdag.

    Sessionerne varer cirka en time og foregår i Skørping. Nogle gange kan vi være udendørs, feks hvis du skal lære en klatre-bevægelse som kræver at vi skal hænge i noget, eller hvis vi skal teste noget af det du har øvet i en natur-ramme. Den indledende samtale foregår hos mig.

  • Mellem sessionerne er du i gang med din bevægelses-praksis på egen hånd - og hele tiden med muligheden for at kontakte mig med alle de spørgsmål omkring træningen eller psykiske udfordringer der måtte dukke op undervejs.

    Det er måske det vigtigste ved forløbet - at du har støtte, opbakning og overblik fra en anden undervejs - du står ikke alene med det, men støttes hele vejen igennem!

 

Måned for måned (4 uger, 700kr)

Individuel budget-orienteret træningsplan baseret på dine mål og ønsker. For dig der kan være nogenlunde selvkørende og vil have en enkel rutine du kan følge, så du kommer i gang med at bevæge dig på regelmæssig basis, uden at skulle investere i et større forløb. 

  • Først en indledende samtale om dine mål, ønsker og udgangspunkt for et måned-for-måned forløb (enkeltbetaling på 1000kr). Herefter laver jeg programmet til dig, og du vil derfra kunne se det på din telefon eller computer, hvad din program indeholder.

  • For at holde prisen så alle kan være med, og komme igang med en enkel og effektiv bevægelses-praksis, er måned-for-måned konceptet sat sammen sådan at du selv siger vælger når du vil have opdateret dit program, have personlig vejledning med bevægelsestræningen hvor vi mødes eller vil arbejde mod nye mål. Hver sådan en session koster 750kr. 

  • Hver 4. uge har vi en opfølgende samtale over telefon eller video-opkald, hvor vi sammen evaluerer hvordan det går, og om der skal laves små ændringer i programmet. Derudover har du mulighed for at ringe eller skrive til mig imellem disse opkald hvis du får brug for det.

Betalingen trækkes automatisk hver 4. uge - så ønsker du en pause, eller at stoppe forløbet, skal jeg blot have besked inden trækningsdatoen.

 

Prøv MovNat med en fri session

Er du i tvivl om MovNat er noget for dig, og har du brug for lige at møde mig inden du måske starter i et forløb - ja så er du velkommen til en introduktions-session hvor du prøver nogle af de grundlæggende bevægelser på egen krop og får en fornemmelse af min tilgang og personlighed - og om det kan fungere for dig :) 

  • Det er gratis og helt uforpligtende, du skal blot skrive til mig på kontakt@kristofferkallesen.dk så finder vi et tidspunkt at mødes.

 

Gratis videoserie og program med grundlæggende bevægelser fra MovNat

Få videoserien sendt til din email her

  • Du lærer blandt andet maveåndedrættet der hjælper din krop til at slappe af og at tune dig ind på din krop gennem en let opvarmning og krops-check-in.

  • Serien indeholder 4 video sessioner der guider dig gennem de grundlæggende bevægelser, samt overskuelige udprint med alt det du bliver præsenteret for i videoerne - som du kan have liggende ved siden af når du gennemgår programmet, og støtte dig til senere når du ikke længere behøver videoerne. 

 

Næste skridt

Prøv nogle af mulighederne ovenfor, og er der noget du har brug for at vide mere om, så blot skriv til mig på kontakt@kristofferkallesen.dk.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Mvh Kristoffer