Loading...

Vitalitet, styrke og selvtillid med MovNat

 

MovNat er en filosofi og metode der trin for trin støtter dig i at udfolde dit fysiske potentiale, med bevægelser der er naturlige for mennesket.

Det vil sige at MovNat´s fokus er på de bevægelser der direkte har at gøre med situationer du kunne møde i livet, hvor du kunne få brug for at:

  • bevæge dig på gulvet, rejse dig op og ned fra gulvet uden at bruge hænderne,
  • balancere mens du bærer et barn,
  • løfte en tung genstand og bære den,
  • kaste og gribe,
  • løbe og gå,
  • kravle,
  • klatre op på ting eller kunne hænge,
  • forsvare dig selv
  • og meget mere

Altså praktiske bevægelser du ville kunne møde i det daglige og i særlige tilfælde, feks nødsituationer, i dit liv.

Da MovNat er baseret på mennesket og dets udvikling, træner du det fulde spektrum af de bevægelser vi som art har udviklet os til at kunne mestre - derfor må du også "lære at kravle, før du kan gå".

Det vil sige at vi starter med de fundamentale bevægelser - og når de er stabile - så bygger vi på.

I den proces vil du automatisk opnå en bedre kondition, øget styrke, stærkere koncentration og koordination - med andre ord, en følelse af selvtillid, tryghed og glæde ved din krop, er en del af praksissen.  

 

Naturlig bevægelse kan hjælpe dig med at: 

  • Udvikle en stærk og fleksibel fysik,
  • øge din sundhed og fysiske kapacitet
  • og lægge fundamentet for vitalitet og sundhed langt ind i alderdommen.

Det kan være at for dig er det tilbagevendende sygdom, livskrise, stress eller lav energi der motiverer dig - eller det kan være en drøm du ønsker at nå, feks vægttab, større selvtillid, mere vitalitet og overskud.

Uanset hvad er du velkommen til at tage kontakt.

 

Enkle bevægelser til at lade op, i løbet af dagen (video)

Oplever du træthed, underskud og lav energi?

Så er det bedste nogle gange at hvile og få ro.

Andre gange kan let og nærværende bevægelse være det der løfter energien.

Når du vender opmærksomheden ind i kroppen, er fokus ikke længere primært på tanker og det der foregår omkring dig.

Det er en stund for dig, hvor du har mulighed for at sanse indad, og fremme den indre ro gennem åndedræt, bevægelse og bevidsthed i kroppen.

I den korte video herunder er der de 4 enkle bevægelser - prøv dem engang

Laver du kun én, så lav den første, maveåndedrættet.

Sørg især for at:

  • trække vejret gennem næsen (gennem munden risikerer du at intensiteten bliver for høj)
  • at åndedrættet går ned i maven (og ikke oppe i brystet)
  • at være afspændt i skuldre, kæbe og hænder,
  • at dine bevægelser er rolige og i rytme med dit åndedræt.

Gå efter at du har en følelse af MERE energi når du har lavet bevægelserne, end før. 

   

 

Fordele ved at være i forløb

  • Ved at committe dig overfor dig selv til et forløb anerkender du at du tager dig selv, dit velbefindende, dine mål og dine drømme seriøst, og at du er villig til at modtage hjælp udefra, for at nærme dig det.
  • Du slipper for selv at stå med det hele og danne dig et overblik over hvad du skal lave, hvornår du skal lave det og hvordan det skal sammensættes. 
  • Du får en lang kontinuerlig periode hvor du bliver holdt på vejen mod det der inspirerer dig.

Et forløb er måske ikke det rette for dig hvis:

  • du ikke er parat til at arbejde med din indstilling, dine værdier og det du har indflydelse på.
  • du ikke er parat til, eller har mulighed for, at afsætte tid og energi til forløbet (feks hvis andre projekter eller områder i dit liv fylder).
  • du søger efter et quickfix eller hurtig løsning der kan ordne tingene på et par uger, uden indsats fra din side.

 

I et forløb fungerer jeg som din personlige guide og støtte, også udenfor det tidsrum hvor vi mødes

Jeg følger dig hele vejen og du kan altid kontakte mig, især hvis du ryger af sporet eller har brug for opbakning og vejledning ift det vi arbejder med. På den måde håndterer vi eventuelle spørgsmål, gamle vaner, kriser og udfordringer undervejs, inden de eventuelt afsporer dig og underminerer din tillid dig selv og dit projekt. 

Sammensætningen og indholdet af det enkelte forløb vil altid tage 100% afsæt i din situation, dine muligheder og det der motiverer dig at arbejde med.

 

Priser og struktur

  • Indledende samtale ved nyt forløb. Her taler vi om dine mål, dit udgangspunkt og hvordan din bevægelses-praksis bedst sammensættes for dig. 1000,-. 

  • Efterfølgende teknik sessioner - minimum 5 sessioner. Her er fokus på læringen af de naturlige bevægelser i dit program. Varer cirka en time og foregår i Skørping . 3750,- for de første 5 gange, herefter 750,- per session

  • Forløb med kost og livsstil. Ønsker du at arbejde med din kost og livsstil samtidig med bevægelses-praksissen er dette også en mulighed. Prisen afhænger af dine mål, tidshorisonten og omfanget af forløbet. 

Forskellen på MovNat og konventionel træning, er fokusset på mestring og sikkerhed i udførslen af bevægelserne - altså ikke bare blindt at træne "fordi der skal svedes". Det er dette fokus, der gør at du undgår skader og i stedet opbygger en fysik og et nervesystem der også er gearet til de krav du møder i dit daglige liv, som at løfte ting, sætte dig på gulvet, træde over noget, holde dig gående i løbet af dagen, have energi-overskud, kunne koncentrere, bevare opmærksomheden i kroppen, trække vejret optimalt mv.